Google

21. august 2008

Glede og sorg - happy and sad

I juni var jeg vertinne for Hemmelig strikkevenn på Strikkepinnen. Den som skulle sende til meg var Heidi. Mot slutten av mnd fikk jeg en melding fra henne med spørsmål om ikke pakken hun hadde sendt meg var kommet fram. Hun hadde laget noe til meg, og var veldig spent på hva jeg syntes om det. Jeg svarte at nei, det var ikke kommet noe pakke fra henne. Onsdag 2. juli kontaktet hun meg igjen og fortalte at nå hadde hun laget en ny til meg. Hun skulle sende den neste dag. Så langt kom hun aldri. Som de aller fleste i hobbyforum-verdenen vet, døde Heidi natt til tordag 3. juli.
For noen dager siden fikk jeg en sms fra en felles veninne. Hun trengte adressen min. Ville ikke si noe mer. I går kom pakken. Hun hadde ryddet i Heidis hobbysaker og funnet denne boken. Dette var det Heidi hadde laget til meg. En bok til å samle favoritt oppskrifter i. Ble jo selvfølgelig kjempeglad for å få den, men samtidig er det utrolig trist å tenke på at dette sansynligvis er det siste Heidi laget.
In June I was hosting the SP on a Norwegian forum. A very dear friend of mine, Heidi, was supposed to send a parcel to me. At the end of the month she sent me a PM and asked if I had recieved the parcel. She had made me something, and was very excited to find out if I liked it. I told her no, I hadn’t recieved anyhing. On July 2. she sendt me another PM and told me she had made a new one, and that she would send it the next day. She never got to do it. Her husband found her dead the next morning....
Yesterday I got a parcel from a friend of both me and Heidi. She had started to go through Heidis stuff, and found this book with my name on it. This is what she had made for me. A book to put in my favourite patterns. I was of course very happy to get it, but at the same time very sad. This was probably the last thing she made.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig at du fikk denne boken. Ett fint minne. Ta godt vare på den.

Anonym sa...

Utrolig fint å tenke på nå - at hun laget bok akkurat til deg. Fint minne som gjør at du aldri vil glemme Heidi! Jeg har en hjerteboks som hun har malt og ordnet, fikk den i HV-gave for et par år siden. Vil nok alltid tenke på henne når jeg leter gjennom scrappetingene som jeg oppbevarer i den boksen.....

Elin sa...

Så kjekt at du fikk boken Heidi hadde laget til deg, et godt minne

Fru Keilegavlen sa...

Så godt at du fekk boka,- eit kjært minne som gjer at du aldri vil gløyme Heidi!! Ei nydeleg boka ho laga til deg!

Anonym sa...

Heisann. Innom med ei god helg helsing :)
Litt spesiell pakke du har fått da, må være rart....
Stooooor klemmmmm :)

Elisabeth sa...

Uff, så trist historie. Men boken kan bli et godt minne å bære videre i livet.

LivM sa...

Jeg leste om dette på forumet og lurte på hvilken Heidi det var. Nå har jeg fått bekreftet det og er utrolig lei meg. Ta godt vare på boken og ha minnet om henne med deg! Klem!

Monica Therese sa...

Uffda,aldri lett med sånne ting,men boken er en fin måte å huske henne på,fylle den med alle slags oppskrifter slik hun ville at du skulle gjøre =)

Anonym sa...

Det var en nydelig bok og et flott minne om Heidi! Skjønner godt at du syns det var litt vemodig når du fikk den *klem*