Google

26. april 2008

Mine spede forsøk på symaskina ;-)

Har hatt symaskin i mange år, og i det siste har jeg tenkt at jeg skulle utvide sy-reportuaret mitt med litt mer enn gardiner og opplegg av bukser. Så jeg surfet på nettet og fant noen fine tutorials som jeg skulle prøve. I dag var vi i byen og jeg benyttet sjansen til å handle inn noe stoff. De 3 øverste ble kjøpt på Jysk for 10 og 20 kr pr meter (vil ha litt erfaring før jeg begynner på litt mer ekslusive stoffer) og det nederste ble kjøpt på Lappestua. Det var bare så fint, jeg klarte ikke å dy meg ;-)

Satte i gang med friskt mot og leita fram et mønster på en strikkeveske. Alt gikk bra helt til de 4 siste sømmene. Da ble det en smule skeivt gitt. Jaja, dette får bli en sminkepung til Lisbeth.
Så da fant jeg ut at det kanskje var en ide å begynne med noe litt mindre avansert ;-) Valget falt på denne helt enkle pengepungen. Og det gikk faktisk bra! Den fikk til og med borrelås (juhuuu, veldig stolt altså. Hihihi)

I have had a sewing machine for many years, but haven't used it too much (that's putting it mildely). So after browsing the net for some good and easy tutorials, I bought some fabrics today. I boldly started on a knitting bag, and all was well until the last 4 seams. Then it went very wrong and I ended up with a funny looking bag. Oh well, Lisbeth can have it for her makeup ;-) So I figured an easy wallet was the thing. And I did it without any mistakes! Juhuuu!

2 kommentarer:

lappeguri sa...

Bra dette da. Bare prøv videre:-)
Hilsen fra ei som har sydilla

Anonym sa...

Halaisen. Velkommen til syklubben, eg også knoter og syr litt, men har vel blitt absolutt god venn med opp spretteren også... Ha ei fin helg.
Klem fra Ronille